
فرم های تماس یکی از محبوب ترین فرم هایی است که ربات ها برای ارسال هرزنامه به شما استفاده می کنند. reCAPTCHA گوگل یکی از بهترین ابزارهای موجود برای کاهش این هرزنامه است. خوشبختانه، ماژول فرم تماس Divi کاملا با reCAPTCHA ادغام می شود. در این پست، نحوه استفاده از reCAPTCHA را برای ماژول فرم تماس Divi خود خواهیم دید. نحوه راه اندازی حساب reCAPTCHA و نحوه استفاده از آن با ماژول فرم تماس را خواهیم دید.
بیا شروع کنیم.
ReCAPTCHA را برای ماژول فرم تماس Divi خود فعال کنید
ابتدا، بیایید ببینیم چگونه reCAPTCHA را برای ماژول Divi Contact Form خود فعال کنیم. این گزینه داخلی است، اما باید آن را فعال کنید و سپس آن را تنظیم کنید. خوشبختانه این کار سختی نیست. برای مثالهایمان، از صفحه تماس از بسته طرحبندی رایگان Poke Restaurant موجود در Divi استفاده میکنم.
تنظیمات ماژول فرم تماس را با کلیک بر روی خاکستری تیره باز کنید نماد چرخ دنده که در حالت انتظار ظاهر می شود.
در تب اول، تنظیمات عمومی، به پایین بروید حفاظت از هرزنامه. دو گزینه را مشاهده خواهید کرد که می توانید فعال کنید:
- از سرویس حفاظت از هرزنامه استفاده کنید
- از Captcha اولیه استفاده کنید
سرویس حفاظت از هرزنامه نیاز به راهاندازی دارد، در حالی که Captcha اصلی بلافاصله کار میکند. اگرچه نیاز به راه اندازی دارد، سرویس ضد هرزنامه یکی از مواردی است که من به اکثر کاربران Divi توصیه می کنم. بیایید نگاه دقیق تری به چرایی آن بیندازیم.
reCAPTCHA در مقابل Captcha اصلی
در حالی که هر دو گزینه محافظت از هرزنامه را ارائه می دهند، از نظر نحوه کار و تعامل با کاربران بسیار متفاوت هستند. بیایید ببینیم هر کدام چه کار می کنند و چگونه مقایسه می کنند.
کپچای اولیه
Basic Captcha یک معادله ریاضی ساده و یک فیلد برای وارد کردن پاسخ فراهم می کند. این یک مرحله اضافی را اضافه می کند که کاربران باید قبل از ارسال پیام با آن مقابله کنند. برخی از کاربران فرم را رد می کنند و ادامه می دهند. همچنین، در حالی که به کاهش هرزنامه کمک می کند، 100٪ ضد ربات نیست و احتمالاً همچنان اسپم های زیادی دریافت خواهید کرد.
راه اندازی و استفاده از آن آسان است و به طور گسترده در وب استفاده می شود، بنابراین کاربران می دانند چگونه از آن استفاده کنند. این گزینه خوبی است، به خصوص اگر کاربران زیادی ندارید. اگر امنیت بهتر و تجربه کاربری بهتری می خواهید، reCAPTCHA گزینه بهتری است.
reCAPTCHA
reCAPTCHA یک سرویس Google است. بیش از یک دهه است که برای شناسایی ربات های هرزنامه اصلاح شده است. لازم نیست کاربران با یک عنصر جداگانه در فرم تعامل داشته باشند تا ثابت کنند انسان هستند. در عوض، از دادههای الگوریتمهای مبتنی بر ریسک تطبیقی برای تعیین اینکه بازدیدکننده یک شخص واقعی است یا یک ربات، استفاده میکند.
بازدید کننده بر اساس این داده ها ارزیابی می شود. در صورت داشتن نمره قبولی فرم آنها ارسال می شود. اگر نمره قبولی نداشته باشند، پیام شناسایی ربات را می بینند. نتیجه را می توان برای افزایش یا کاهش حساسیت تنظیم کرد.
کاربران برای تعامل با محافظت از هرزنامه مجبور نخواهند بود کاری انجام دهند، بنابراین تحت تأثیر آن قرار نخواهند گرفت. خود فرم عادی به نظر می رسد، اما نمادی را در گوشه سمت راست پایین صفحه مشاهده خواهید کرد که نشان می دهد فرم توسط reCAPTCHA محافظت می شود. برای نمایش اطلاعات بیشتر و ارائه پیوندها، نماد در حالت انتظار گسترش می یابد.
سرویس reCAPTCHA Google برای حداکثر 1 میلیون ارزیابی در ماه برای استفاده رایگان در دسترس است. گوگل همچنین یک نسخه سازمانی با دقت بالاتر و گزینه های سفارشی سازی دارد.
از سرویس حفاظت از هرزنامه استفاده کنید
اکنون، بیایید نحوه استفاده از reCAPTCHA را با ماژول فرم تماس Divi خود ببینیم. ابتدا فعال کنید از سرویس حفاظت از هرزنامه استفاده کنید.
با این کار مجموعه جدیدی از گزینه ها باز می شود که در آن می توانید ارائه دهنده خدمات را انتخاب کنید، حساب را انتخاب کنید و حداقل امتیاز را تعیین کنید. بیایید نگاهی دقیق تر به هر تنظیمات بیندازیم.
ارائه دهنده خدمات
این لیست تمام ارائه دهندگان خدماتی را که شما یکپارچه کرده اید نشان می دهد. فقط ارائه دهنده مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر ارائه دهندگان را یکپارچه نکرده باشید، فقط reCAPTCHA پیش فرض نمایش داده می شود. در مورد ما، reCAPTCHA ارائه دهنده مورد نظر ما است، بنابراین نیازی به ایجاد تغییرات در ارائه دهنده خدمات نداریم.
حساب reCAPTCHA v3
حساب reCAPTCHA v3 به شما این امکان را می دهد که انتخاب کنید از کدام حساب می خواهید برای این کپچا استفاده کنید. اگر قبلاً هیچ حساب کاربری ایجاد نکرده اید، یک حساب بزرگ خواهید دید دکمه ADD جایی که می توانید حساب را اضافه کنید. در بخش بعدی این فرآیند را طی خواهیم کرد.
حداقل امتیاز
حداقل امتیاز به شما این امکان را می دهد که امتیاز را برای یک تعامل خوب مشخص کنید. نمره 0 معمولاً یک تعامل بد است، مانند یک ربات. تعاملات بد یک چالش بصری برای اثبات اینکه یک ربات نیستند می بینند. نتیجه 1 احتمالاً یک شخص واقعی است، بنابراین به عنوان یک تعامل خوب به حساب می آید. می توانید نتیجه را در مراحل 0.1 اصلاح کنید.
تنظیم پیش فرض 0.5 است. این محل خوبی برای شروع است. اگر تعداد زیادی ربات دریافت می کنید، امتیاز را با 0.1 تنظیم کنید تا زمانی که دیگر مشکلی نباشند. اگر شکایت هایی می شنوید که بازدیدکنندگان شما پیامی را می بینند که می گوید آنها یک ربات هستند، امتیاز را کم کنید.
نحوه راه اندازی reCAPTCHA
بیایید روند ایجاد یک حساب reCAPTCHA و ادغام آن با ماژول فرم تماس Divi خود را طی کنیم.
حساب کاربری برای خود بسازید
برای ایجاد حساب reCAPTCHA v3 خود، به صفحه درباره reCAPTCHA بروید و پیوند را در هدر Label انتخاب کنید v3 Admin Console.
سپس صفحه About را خواهید دید یک reCAPTCHA ایجاد کنید. عنوانی اضافه کنید، reCAPTCHA v3 را انتخاب کنید، دامنه خود را وارد کنید، شرایط خدمات را بپذیرید و روی ارسال کلیک کنید.
- برچسب: عنوان
- نوع reCAPTCHA: reCAPTCHA v3
- دامنه ها: دامنه شما
- شرایط خدمات را بپذیرید
افزودن reCAPTCHA به سایت شما
حساب reCAPTCHA شما اکنون شما را نمایش می دهد کلید سایت و کلید مخفی. باید تک تک آنها را کپی کرده و به ماژول فرم تماس اضافه کنید. همچنین باید نام reCAPTCHA خود را وارد کنید.
برای افزودن حساب خود به reCAPTCHA، روی بزرگ کلیک کنید اضافه کردن زیر کادر کشویی حساب
سپس مال خود را قرار دهید نام سایت، کلید سایتو کلید مخفی در مزارع کلیک در حال ارسال. اگر قبلاً این کار را نکردهاید، اکنون میتوانید صفحه Google reCAPTCHA را ببندید. حساب reCAPTCHA شما اکنون با ماژول فرم تماس Divi شما یکپارچه شده است.
- نام سایت: نام reCAPTCHA شما
- کلید سایت: کلید ارائه شده توسط reCAPTCHA
- کلید مخفی: کلید ارائه شده توسط reCAPTCHA
حساب کاربری خود را انتخاب کنید
سپس حساب جدید خود را از بین انتخاب کنید حساب reCAPTCHA v3 فیلد کشویی
حداقل امتیاز
اگر قبلاً از reCAPTCHA استفاده کرده اید و نظرات هرزنامه زیادی دریافت کرده اید، در نظر داشته باشید که نظرات خود را اصلاح کنید حداقل امتیاز. من توصیه می کنم با تنظیمات پیش فرض شروع کنید و در صورت نیاز تنظیم کنید. تنظیمات ماژول فرم تماس Divi خود را ببندید و کار خود را ذخیره کنید. فراموش نکنید که فرم تماس خود را تست کنید.
فرم تماس خود را تست کنید
بعدی، فرم تماس خود را تست کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند. نمادی را در گوشه سمت راست پایین مشاهده خواهید کرد که به کاربر اطلاع می دهد که فرم توسط reCAPTCHA محافظت می شود. بازدیدکننده ای که امتیاز خوبی داشته باشد می تواند پیام خود را طبق معمول ارسال کند.
برای این مثال من امتیاز را خیلی بالا تعیین کردم و همه را به عنوان یک ربات می بیند. من این را روی حداقل نمره 1 قرار دادم. سپس امتیاز را روی 0.8 تنظیم کردم و توانستم فرم تماس را ارسال کنم. این همان چیزی است که فرم نمره خیلی بالا به نظر می رسد.
پایان افکار
این برداشت ما از نحوه استفاده از reCAPTCHA برای ماژول فرم تماس Divi شما است. reCAPTCHA v3 گزینه بهتری نسبت به Basic Captcha است. هر دو محافظت خوبی از هرزنامه ارائه می دهند و ماژول فرم تماس به شما امکان می دهد از هر کدام استفاده کنید، اما reCAPTCHA بهترین گزینه برای بهبود UX است و عمیق تر است. این کامل نیست، بنابراین ممکن است همچنان برخی از نظرات هرزنامه را ببینید یا بازدیدکنندگان شما از استفاده از فرم تماس شما مسدود شوند. خوشبختانه، ماژول فرم تماس دارای تنظیماتی است که به شما امکان کنترل حساسیت reCAPTCHA را می دهد.
ما می خواهیم از تو بشنویم. آیا از reCAPTCHA با ماژول فرم تماس Divi خود استفاده می کنید؟ تجربیات خود را در نظرات با ما در میان بگذارید.