منو سایت

SEO در مقابل SEM: تفاوت ها و بهترین روش ها

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
SEO در مقابل SEM: تفاوت ها و بهترین روش ها

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) برای موفقیت آنلاین ضروری هستند. با این حال، این اصطلاحات معمولاً به جای یکدیگر استفاده می شوند. درک تفاوت بین SEO و SEM برای استفاده از هر دو استراتژی به نفع خود مهم است.

در این پست به بحث SEO و SEM می پردازیم. پس از توضیح تفاوت های اصلی بین SEM و SEO، ما برخی از بهترین روش ها را برای استفاده از آنها در استراتژی بازاریابی شما بیان می کنیم. بیایید بپریم!

بررسی اجمالی SEO در مقابل SEM

برای درک کامل سئو در مقابل SEM، یادگیری این دو روش به طور جداگانه مفید است. بیایید نگاهی به نحوه عملکرد SEO و SEM بیندازیم!

سئو چیست؟

سئو فرآیند بهبود دید و رتبه یک وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) است. شما می‌توانید با بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت، داده‌های ساختاریافته و عناصر صفحه مانند عناوین صفحه، متا تگ‌ها و متن لنگر، سئو را انجام دهید.

سئو همچنین شامل ساخت بک لینک های با کیفیت بالا از سایر وب سایت ها است. علاوه بر ایجاد و انتشار محتوای بسیار مرتبط و بهینه، بهینه سازی تصویر نیز مفید است.

استفاده از سئوی وردپرس برای اطمینان از اینکه سایت شما به مخاطبان هدف شما می رسد ضروری است. اگر محتوای شما در SERP ها رتبه بالاتری داشته باشد، شانس بیشتری برای به دست آوردن بازدیدکنندگان وب سایت بیشتر خواهید داشت.

عوامل زیادی می توانند روی سئو تاثیر بگذارند، از سرعت سایت گرفته تا تجربه کاربری (UX). گوگل مجموعه ای از سیگنال ها را دارد که الگوریتم آن برای فهرست و رتبه بندی سایت ها استفاده می کند.

SEM چیست؟

SEM فرآیند بازاریابی یک وب سایت یا صفحه وب با استفاده از روش های پولی است. هدف SEM بهبود دید سایت در SERP از طریق فضای تبلیغاتی است. برای انجام این کار، بازاریابان معمولاً از Google Ads برای پیشنهاد کلمات کلیدی تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) استفاده می کنند. این تضمین می کند که وقتی کاربر کلمه کلیدی خاص خود را جستجو می کند، تبلیغ آنها در بالای نتایج SERP ظاهر می شود.

صفحه نتایج جستجوی گوگل که تبلیغات PPC برای تجهیزات کمپینگ را نشان می دهد.

یک استراتژی SEM همچنین می تواند شامل خرید تبلیغات در سیستم عامل های اجتماعی مانند فیس بوک باشد.

چندین تفاوت کلیدی بین SEO و SEM وجود دارد. بدیهی است که سئو ارزان تر از SEM است. استفاده از SEM نیز راه سریع‌تری برای به دست آوردن نتایج نسبت به سئو است که ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد تا نتیجه‌بخش باشد. با این حال، سئو معمولاً بازده سرمایه گذاری (ROI) بالاتری نسبت به SEM دارد زیرا ترافیک ارگانیکی ایجاد می کند که نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

آیا باید از SEO و SEM استفاده کنم؟

در حالت ایده آل، اگر در مورد رشد استراتژی بازاریابی آنلاین و تجارت خود جدی هستید، باید از هر دو استفاده کنید. با این حال، همیشه ایده خوبی است که قبل از پرش به SEM بررسی کنید که سایت شما در حال حاضر چگونه در SERP ها عمل می کند.

اگر تکنیک‌های سئو را برای شروع رشد ارگانیک با موفقیت پیاده‌سازی نکرده‌اید، پیاده‌سازی SEM با تبلیغات PPC ممکن است بهترین حرکت نباشد. یک راه حل بهتر ممکن است این باشد که در استراتژی سئو فعلی خود غوطه ور شوید و قبل از شروع به غواصی عمیق در جیب خود برای SEM پولی شروع به رشد ارگانیک رتبه کنید.

اگر استراتژی سئوی موفقی دارید و پایه و اساس موفقیت بلندمدت سئو را پایه گذاری کرده اید، SEM با تبلیغات PPC می تواند افزودنی عالی برای استراتژی بازاریابی شما باشد. این نه تنها ترافیک شما را افزایش می دهد، بلکه به شما امکان می دهد داده های تجزیه و تحلیل ارزشمندی را از طریق کمپین های SEM خود جمع آوری کنید، که می تواند به شما در بهبود بیشتر استراتژی سئو کمک کند.

همچنین، اگر هدف شما تبلیغ محصول یا خدمات خود برای یک رویداد یا زمانی از سال آینده است (مثل تعطیلات)، SEM با PPC بدون در نظر گرفتن سئوی ارگانیک شما قطعا ارزش سرمایه گذاری را دارد.

4 بهترین روش برای استفاده از SEM و SEO با هم

چندین روش برتر برای استفاده از SEO و SEM در یک استراتژی بازاریابی وجود دارد. بیایید نگاهی به برخی از رایج ترین رویکردها برای کمپین های شما بیندازیم!

1. عوامل کلیدی را در نظر بگیرید

بسیاری از بازاریابان تعجب می کنند که آیا از سئو استفاده می کنند یا خیر و SEM حرکت هوشمندانه است. به جرات می توان گفت که هر دو نقش مهمی در هر استراتژی بازاریابی آنلاین دارند. با این حال، هیچ پاسخ صریحی وجود ندارد. هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه تبلیغ محصولات یا خدمات خود به صورت آنلاین، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از جمله موارد زیر:

یک تفاوت عمده بین SEO و SEM این است که سئو ارزان تر از SEM است. در حالی که برخی از ابزارهای عالی SEO رایگان وجود دارد، بهترین ابزارهای سئو ممتاز قیمت کمی دارند. با این حال، با استفاده از تکنیک های اولیه سئو، می توان بدون صرف هزینه، سطوح بالاتری از ترافیک وب را به دست آورد. در مقایسه، با SEM، برای ایجاد ترافیک بیشتر باید برای تبلیغات هزینه کنید، که می تواند به طور قابل توجهی گران تر باشد.

بنابراین اگر بودجه کمی دارید، سئو بهترین گزینه است زیرا به هزینه زیادی (در صورت وجود) نیاز ندارد. با این حال، اگر بودجه بیشتری دارید و می خواهید دید خود را در نتایج جستجوی ارگانیک و پولی بهبود ببخشید، SEM استراتژی بهتری است.

همچنین، اگر بودجه بیشتری داشته باشید، SEM می‌تواند سریع‌تر نتیجه دهد. لازم نیست منتظر بمانید تا گوگل (یا سایر موتورهای جستجو) محتوای شما را ایندکس کند و آن را رتبه بندی کند. در عوض، در نتایج جستجوی پولی ظاهر خواهید شد. اگر برنامه بازاریابی کوتاه تری داشته باشید، عالی است.

2. همان کلمات کلیدی را هدف قرار دهید

بهترین روش دیگر برای استفاده از SEO و SEM، هدف قرار دادن کلمات کلیدی مشابه است. این رویکرد به شما کمک می کند تا بر SERP ها تسلط داشته باشید و بیشترین دید را برای وب سایت خود داشته باشید.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی مشابه در کمپین های SEO و SEM می تواند به شما کمک کند پیشرفت خود را در طول زمان پیگیری کنید. با مدیریت نکردن دو لیست جداگانه از کلمات کلیدی، می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند.

با این حال، هنگام هدف قرار دادن کلمات کلیدی مشابه، نکات مهمی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید. ابتدا، مهم است که قبل از راه اندازی کمپین های SEM، مطمئن شوید که وب سایت شما برای سئو بهینه شده است.

همچنین بسیار مهم است که کلمات کلیدی خود را به طور کامل بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها با تجارت شما مرتبط هستند. برای انجام تحقیقات خود می توانید از چندین ابزار ردیابی کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner استفاده کنید:

وب سایت Google Keyword Planner.

این ابزار می تواند به شما در یافتن کلمات کلیدی مرتبط و ارزیابی محبوبیت و رقابت آنها کمک کند. این به شما امکان می دهد کمپین های سئو متمرکز و هدفمندتری ایجاد کنید.

3. از PPC برای تکمیل تلاش های سئو استفاده کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، استفاده از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) برای تکمیل تلاش های سئوی شما رایج است. این رویکرد می تواند به شما کمک کند تا زمانی که منتظر نتیجه دادن تلاش های سئو هستید، برای کلمات کلیدی خاصی نتایج فوری دریافت کنید.

با استفاده از تبلیغات جستجوی پولی، می توانید به مشتریان بالقوه ای دست پیدا کنید که فعالانه محصولات یا خدماتی را که ارائه می دهید جستجو می کنند. از آنجایی که شما فقط زمانی برای این تبلیغات هزینه می کنید که شخصی روی آنها کلیک کند، خرید آنها می تواند راهی مقرون به صرفه برای ایجاد سرنخ و افزایش فروش باشد.

یکی دیگر از راه‌های عالی برای استفاده از PPC برای تکمیل تلاش‌های سئوی شما، پیشنهاد قیمت کلمات کلیدی برند است. این استراتژی می تواند به شما کمک کند تا بازدیدکنندگانی را جذب کنید که از قبل با برند شما آشنا هستند. هدف قرار دادن کلمات کلیدی برند نیز می تواند آگاهی از برند شما را افزایش دهد و به مشتریان بالقوه ای که ممکن است هنوز با کسب و کار شما آشنا نباشند دسترسی پیدا کند. و بسته به محبوبیت کلمه کلیدی، هزینه هر کلیک متفاوت است. به همین دلیل مهم است که بودجه کلمه کلیدی را تعیین کنید و مطمئن شوید که لینک تبلیغ شما به صفحه ای که برای تبدیل ساخته شده است هدایت می شود. شما نمی خواهید این کلیک ها را هدر دهید.

همچنین می توانید از کلمات کلیدی منفی برای حذف کلمات کلیدی نامناسب از کمپین های خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر لباس زنانه می فروشید، می توانید از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید تا تبلیغات شما برای جستجوهایی مانند «لباس مردانه» یا «لباس بچه گانه» نمایش داده نشود.

در نهایت، می‌توانید از افزونه‌های تبلیغاتی استفاده کنید، که اطلاعات بیشتری هستند که می‌توانید در تبلیغات خود وارد کنید، مانند شماره تلفن، آدرس یا تماس برای اقدام (CTA). این عناصر می توانند به مشتریان بالقوه اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار شما و آنچه ارائه می دهید ارائه دهند.

4. به طور مداوم نتایج خود را پیگیری کنید

هنگام استفاده از استراتژی های SEO و SEM با هم، مهم است که کمپین های خود را به طور مداوم آزمایش و بهینه کنید. این فرآیند شامل آزمایش کپی تبلیغات مختلف، کلمات کلیدی و گزینه های هدف است. سپس باید تبدیل ها و تجزیه و تحلیل ها را از طریق پلتفرمی مانند Google Analytics دنبال کنید:

داشبورد گوگل آنالیتیکس

ردیابی نتایج به شما امکان می دهد ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. سپس می‌توانید استراتژی خود را در صورت نیاز تنظیم کنید تا به طور مداوم دیده شدن و رتبه‌بندی وب‌سایت خود را بهبود بخشید.

نتیجه

SEO و SEM هر دو مزایا و معایب خود را دارند. به همین دلیل مهم است که قبل از شروع به سرمایه گذاری زمان و پول در نظر بگیرید که کدام رویکرد بازاریابی برای کسب و کار شما مناسب است.

یکی از مهم ترین تفاوت های بین SEM و SEO این است که اولی ارزان تر از تبلیغات پولی است. با این حال، همانطور که در این پست توضیح داده شد، می توانید از SEO و SEM برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی جامع و دستیابی به اهداف مورد نظر خود استفاده کنید. با استفاده از هر دو تکنیک، شما قادر خواهید بود به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

سوالی در مورد SEO در مقابل SEM دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!